loading

Tuition and Fees

Tuition and Fees 2017/2018

Please make sure to read the information below carefully. For further information or questions, please contact the school office at info@fis.sch.sa

 Tuition and policies for students 2015-2016

Grade Level Total Tuition
Pre-K- KG2 SR 19,000
Grades 1-6 SR 24,000
Grades 7-9 SR 26,000
Grade 10 SR 28,000

Note:    School tuition does not include books, uniform, After School Activities or Food

Enrichment books will be submitted to students after paying the full tuition for the semester

Transportation: Al-Forsan international school provides transportation for our students with extra charges: SR2, 000 for one way OR SR3, 000 for 2-ways (round-trip)

 

Sibling discount: Al-Forsan International school applies the following sibling discount policy:

First registered student: No discount

Second:                                  5% discount apply.

Third and more                  10% discount apply.

NOTE: The discount will be applied at the beginning of the semester

Payment:

Semester tuition must be paid before the semester starts to guarantee a seat for your child

Payment methods:

Cash

Credit card (visa or master),

Debit card ATM

Personal check to be written for Ajialuna Company

Wire transfer to our bank account. Please make sure to send an email to pay@fis.edu.sa  with details about the name of the student to which the payment is being made

Bank name: ANB

Account No: SA 3330400108057452160067

3000 SAR non-refundable must be paid to reserve a seat for your child. This amount will be deducted from the school tuition before June 1st

Not paying the full semester tuition will not guarantee a seat for your child

First semester tuition must be fully paid by September 1st

The student will not be able to attend the school or receive the text books unless you pay the full tuition for the first semester

The starting date of the school will be based on the announced memo from MOE

In case the student withdraws from the school for any reason, the following policy will apply:

If the student withdraw from the school before the starting date, you will be refunded the semester tuition deducting SAR 3000

If the student did not show up or discontinue to attend the school without going through the school  approved withdraw procedure, the student will be considered unattending and parents will take the full responsibility for tution and other agreed liablitiy

Withdraw the  first or second week of the school starting date:  deduction is %50

Withdraw the third week of the school starting date: deduction %100

Full tuition for term 1must be paid by June 1st in order to secure a spot for your child

      

         السياسة المالية لمدارس  الفرسان العالمية  بدءاً من العام الدراسي للعام 1437هـ – 1438هـ الموافق 2016م – 2017م

يرجى قراءة المعلومات ادناه. لمزيد من المعلومات او أي استفسار، يرجى التواصل مع إدارة المدارس:

الرسوم الدراسية:

م البيان المبلغ
1 مرحلة رياض الأطفال 19,000 SR
2 المرحلة الابتدائية ( بنين – بنات ) 24,000 SR
3 المرحلة المتوسطة ( بنين – بنات ) 26,000 SR
4 رسوم النقل اتجاه واحد 2000
5 رسوم النقل اتجاهين 3000

ملاحظة :

  • لا تشمل الرسوم الدراسية رسوم الزي المدرسي والزي الرياضي والمواصلات والأنشطة والتغذية.
  • يتم تسليم الكتب الإضافية بعد سداد رسوم الفصل الدراسي كاملة.

الخصومات :

م الخصم البيان فترة استحقاق الخصم
1 خصم 5% على الأخ الثاني حتى الرابع قبل بداية الفصل الدراسي
2 خصم 10% من الأخ الخامس قبل بداية الفصل الدراسي

طريقة السداد :

يجب سداد الرسوم الدراسية للفصل الدراسي قبل بدايته لضمان انتظام الطالب/ـة بالمدارس وإدراجهـ/ـا في قوائم الفصول لجميع الطلاب والطالبات (المرفعين داخل المدارس والمستجدين من خارج المدارس)
  • يتم سداد الرسوم الدراسية المقررة لسنة دراسية واحدة كاملة نقداً أو بشيك أو عن طريق شبكة نقاط البيع بمجرد التسجيل أو من خلال حساب شركة أجيالنا التعليمية في البنك العربي

رقم الحساب هو :SA 3330400108057452160067

مع ضرورة إرسال صورة سند التحويل على الإيميل :    pay@fis.edu.sa    أو تسلم باليد إلى أمينـ / ـة الصندوق.

ويجوز تقسيط الرسوم إلى قسطين تدفع في بداية كل فصل دراسي.

شروط التسجيل :

  • يتم سداد مبلغ 3000 ريال (غير مستردة) وتخصم من رسوم العام الدراسي الجديد لحجز مقعد للطالب وتستمرفترة السداد حتى 1/6/2016 م
  • عدم سداد رسوم الفصل الدراسى او رسوم حجز المقعد فى الفترة المشار اليها للطالب لا يضمن مقعد للطالب فى العام القادم
  • ينبغى استكمال سداد كامل الرسوم الفصل الدراسى الاول كحد ادنى قبل 1/9/2016 م
  • لن يتم دخول الطالب الى الفصل وتسليمه الكتب قبل سداد رسوم الفصل الاول بالكامل
  • يعتبر تاريخ بدء الدراسة هو التاريخ الذى يصدر به تعميم من ورزاة التربية والتعليم فى المملكة العربية السعودية

شروط الانسحاب

  • في حالة انسحاب الطالب من التسجيل قبل موعد الدراسة تعاد له الرسوم الدراسية بعد خصم رسوم حجز المقعد (3000 ريال )
  • في حالة انقطاع الطالب عن الدراسة وعدم سحبه للملف لا يعتبر الطالب منسحباً من المدرسة ويتحمل ولي الأمر الرسوم الدراسية.
  • في حالة انسحاب الطالب في الأسبوع الاول والثاني من بدء الدراسة يتم خصم (50%) من الرسوم الدراسية للفصل الدراسي.
  • في حالة انسحاب الطالب في الأسبوع الثالث من بدء الدراسة يتم خصم (100%) من الرسوم الدراسية للفصل الدراسي.